Zoeken:

Vanaf 2024 verzorgt Ads & Data, de nationale reclameregie van Mediahuis, Telenet/Play Media en Proximus, ook de digitale videoreclame bij videocontent van VRT.

De bestaande commerciële samenwerking tussen Var en Ads & Data breidt zich uit naar online video. Meer concreet gaat het om unskippable prerolls bij het videoaanbod op VRT MAX.

In een markt waar grote internationale platformen hun positie alsmaar verder versterken, is samenwerking noodzakelijk om het lokale advertentie-ecosysteem te verankeren. Var en Ads & Data zijn ervan overtuigd dat een intensievere samenwerking een duidelijk antwoord is op de vraag vanuit de advertentiemarkt om nog creatiever de consument te benaderen.

Dat Var met Ads & Data in zee gaat, ligt in het verlengde van de huidige samenwerking. Ads & Data commercialiseert al van bij de start in april 2021 de online reclame voor de VRT-radiozenders. Websites als stubru.be, mnm.be of sporza.be maken op die manier deel uit van een breed portfolio van sterke, kwalitatieve online merken in het portfolio van Ads & Data.

Var zal zich op haar beurt sterker concentreren op radioreclame en digitale audio. In dat kader zal Var vanaf 1 januari 2024 de nationale advertentieverkoop van onze radiozenders Nostalgie Vlaanderen, Nostalgie+ en NRJ voor haar rekening nemen.