Zoeken:

Antwerpen – Het CIM maakte zopas de luistercijfers bekend van de periode maart tot en met juni 2019. Nostalgie blijft in deze meting stabiel met een marktaandeel 5,8% op de algemene doelgroep 12+. In de doelgroep 35-54 klokt Nostalgie af op 7,5% en is er een opvallende groei in luisterduur.

Directeur Tom Klerkx: “Het is en blijft een van onze objectieven om onze luisteraars langer aan ons te binden. Het afgelopen jaar zien we dat we daar met Nostalgie steeds beter in slagen, met groei in luisterduur op alle doelgroepen. We hebben net een recordeditie van het Nostalgie Beach Festival achter de rug, deze week zijn Herbert Bruynseels & Astrid Philips met de ochtendshow begonnen en vanaf 2 september hoor je Evy Gruyaert van maandag tot en met donderdag in de avondspits. We kijken uit naar het najaar.

NRJ, de nieuwe generalistische zender van Vlaanderen, verhoogt zijn bereik en klokt op de doelgroep 18-44 af op 0,4%. Ook voor de andere doelgroepen zijn er groeicijfers.
Tom Klerkx: “Het proces om een nieuwe zender in de markt te zetten vraagt tijd, maar het is positief om te zien dat we elke dag meer luisteraars werven, zeker binnen de doelgroep 18-44. Met NRJ hebben we al een fijne zomer achter de rug en met het nieuwe seizoen voor de deur blijven we inzetten op jong talent.