De nieuwe CIM-cijfers tonen aan dat in 2022 zo’n 4,2 miljoen Belgen elke dag een nieuwsmerk consumeren waarvan ongeveer de helft kiest voor een Mediahuismerk. Met net iets meer dan 1,9 miljoen krantenlezers blijft Mediahuis met De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van Vlaanderen. De papieren kranten en hun digitale weergave bereiken zo dagelijks 1 Vlaming op 3.
De Standaard opnieuw de grootste kwaliteitskrant
Met een trouw lezerspubliek blijft De Standaard marktleider en mag de krant zich opnieuw het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten noemen. Dagelijks bereikt De Standaard zo’n 457.200 lezers via de krant en digitaal.
Het Belang van Limburg wordt dagelijks door zowat 370.700 consumenten gelezen en bereikt daarmee elke week meer dan 1 op 2 Limburgers.
Gazet van Antwerpen blijft met een dagelijks bereik van 370.900 de grootste krantentitel in de provincie Antwerpen.
Beide regionale nieuwsmerken zijn samen met Nieuwsblad goed voor een bereik van 1.595.000 lezers of 69% binnen het brede publiekssegment.
Ook Billie, De Standaard Magazine en DS Weekblad stijgen
Billie verschijnt iedere zaterdag bij Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg en is met haar 729.200 lezers met stip het grootste lifestyle krantenmagazine van Vlaanderen. De Standaard Magazine en DS Weekblad blijven de populairste kwaliteitsbijlages en kunnen wekelijks rekenen op respectievelijk 410.600 en 423.800 lezers.
“Vanuit Ads & Data zijn we erg trots dat we deze sterke merken mogen commercialiseren. Deze cijfers bevestigen het vertrouwen van de consument in de kwaliteitsvolle en onafhankelijke journalistiek die onze merken aanbieden.” Bart Decoster, CEO Ads & Data
Bovenstaande cijfers hebben telkens betrekking op het bereik van de krant, zowel in print als de digitale weergave. De bereikcijfers van de nieuwssites en -apps werden buiten beschouwing gelaten.