Zoeken:

Uitgever Mediahuis heeft de ambitie om 20% van haar aandelen in Vlaanderen Eén, de omroeporganisatie van radiozender Nostalgie, te verkopen aan Telenet Group, moedervennootschap van Play Media, de mediagroep achter de Play-televisiezenders. Mediahuis dat vandaag ­– rechtstreeks en onrechtstreeks – 75% van de aandelen in radiozender Nostalgie Vlaanderen in handen heeft, blijft na de verkoop meerderheidsaandeelhouder met (rechtstreeks en onrechtstreeks) 55% van de aandelen. Nostalgie SAS, onderdeel van NRJ Group, zal onrechtstreeks de resterende 25% van de aandelen bezitten.

Voor Nostalgie betekent de geplande toetreding van Telenet Group als aandeelhouder dat de samenwerking met de Play-televisiezenders zal worden versterkt. Mediahuis ziet in deze toetreding dan ook extra mogelijkheden op het vlak van crosspromotie, waardoor het merk Nostalgie nog meer bekendheid zal verwerven bij de Vlaamse radioluisteraar en duurzaam zal kunnen verder groeien. Telenet Group dat via Play Media samen met Mediahuis al de Vlaamse netwerkzender NRJ uitbaat, ziet met de toetreding tot het kapitaal van Nostalgie zijn positie binnen de Vlaamse radiomarkt versterken.

Nostalgie bereikt dagelijks zo’n 363.000 luisteraars in Vlaanderen en behaalt hiermee een marktaandeel van 6,2%. Op 1 januari 2023 ging de nieuwe FM-licentie van Nostalgie van start. Met deze licentie is Nostalgie ervan verzekerd dat het ook de komende 5 jaar radio kan maken op de FM-band.

De uiteindelijke verkoop van aandelen door Mediahuis aan Telenet Group is onderhevig aan de nodige kennisgevingen en goedkeuringen. Het is de bedoeling van beide partijen om na goedkeuring, het resultaat van de nieuwe samenwerking hoorbaar en zichtbaar te maken vanaf het najaar van 2023.