Mediahuis zet in 2015 goede resultaten neer

Mediahuis kon in 2015 de vruchten plukken van de sterke en efficiënte organisatie die in 2014 werd gebouwd. In combinatie met goede resultaten op zowel de lezers- als de adverteerders-markt, en met een verdere digitale groei, gaf dit aanleiding tot een positief bedrijfsresultaat.

2015 was het eerste volledige jaar na het voltrekken van de fusie en de grote reorganisatie in 2014. De omzet steeg met 38% naar 403,5 mio euro. De geconsolideerde operationele cashflow (REBITDA) verdubbelde bijna (+ 91%) tot 61,6 mio euro. De resultaatsverbetering van de Belgische activiteiten van Mediahuis dragen 37% bij in de totale groei. Het Nederlandse NRC, verworven in februari 2015, is voor 63% verantwoordelijk voor deze groei.

Ceo Gert Ysebaert: “We hadden bij de start van Mediahuis in november 2013 drie ambitieuze doelstellingen: een financieel gezond bedrijf zijn, de toekomst van al onze nieuwsmerken veiligstellen en digitaal groeien. Vandaag mogen we stellen dat we in onze opdracht geslaagd zijn.”

Lees hier het volledige persbericht.