Het Belang van Limburg op tv-schermen in horeca

Het Belang van Limburg is sinds kort gestart met het plaatsen van nieuwsberichten op tv-schermen in Limburgse horecazaken. Hiervoor is een overeenkomst afgesloten met iChannel. Dit Limburgs bedrijf exploiteert ruim 3.000 schermen in horecazaken en andere openbare plaatsen verspreid over Limburg en Brabant.
Voor Het Belang van Limburg is Johnny Put de drijvende kracht achter de samenwerking: “Op de krant bestond reeds lang een systeem om lokale berichten van de website ook op grotere beeldschermen te vertonen. Tot heden werd dit niet of nauwelijks gebruikt. Door de samenwerking met iChannel kan een stuk van de inhoud van onze website ook op openbare plaatsen getoond worden. Wij hebben het zo opgevat dat afhankelijk van de gemeente waar het scherm hangt andere berichten kunnen verschijnen. Een gedeelte - zeg maar het nationale nieuws - zal op alle schermen getoond worden; de meer regionale en lokale berichten verschijnen alleen in de gemeenten waar ze thuishoren.”

Ronny Joris en Gert Withofs van iChannel zijn zeer tevreden met de samenwerking: “We rollen dit project met nieuws van Het Belang van Limburg stelselmatig uit. We zijn begonnen op een 80-tal locaties, maar al snel zullen de berichten te zien zijn op 3.000 schermen. Hier zitten ook enkele grote kleppers tussen zoals de ledwall van Shopping 1 in Genk, of de schermen van Stayen en Lommel United. Ook ziekenhuizen zoals ZOL stappen mee in het project - daar beginnen we alvast met de schermen in het restaurant.”

Telkens op de website van de krant nieuwe berichten worden geplaatst, wordt ook de versie voor de beeldschermen ververst. Geloofwaardigheid en snelheid zijn de troeven van de krant.