De Standaard valt in de prijzen op CCB Awards

De Standaard kaapte twee hoofdprijzen weg op de CCB Awards. Mortierbrigade, het reclamebureau van de krant, werd bovendien bekroond tot Bureau van het Jaar.

'Na een taalfout wordt u anders bekeken', klonk het vorig jaar op de radio. Vlak daarvoor hoorde je iemand in keurig Nederlands een brief voorlezen. Als de voorlezer een taalfout maakt, verandert zijn keurige taal in plat dialect. De reclamespotjes maakten deel uit van de campagne rond de Taalbijlages die De Standaard jaarlijks publiceert. Die campagne kaapte de hoofdprijs weg in de categorie Radio op de jaarlijkse CCB Awards. Samen met de Effies vormt dat gala, georganiseerd door de Creative Club of Belgium, het belangrijkste prijzenevenement voor reclame in België.

De spotjes van De Standaard werden gemaakt door Mortierbrigade, dat op hetzelfde gala ook gelauwerd werd als Bureau van het Jaar. Mortierbrigade ontwierp eveneens de tweede winnende campagne van De Standaard: Brains. Ze toont hersenen die op een glijbaan uit een speeltuin lijken. 'Een glijbaan voor uw geest', vertelt deze reclamecampagne over de krant.