Automotive Mediaventions verstevigt positie met overname AutoWereld.nl

Amsterdam - 7 oktober 2019  Automotive Mediaventions, het moederbedrijf van AutoTrack en Gaspedaal.nl neemt AutoWereld.nl over. Met deze overname breidt Automotive Mediaventions haar online activiteiten verder uit. Hiermee wordt Automotive Mediaventions de grootste speler binnen het Nederlandse automotive domein.

Eerder dit jaar besloten Mediahuis en DPG Media hun krachten te bundelen binnen het automotive domein in de Nederlandse markt. Hierbij werden AutoTrack en Gaspedaal.nl ondergebracht in het nieuwe Automotive Mediaventions dat vandaag al 4 miljoen bezoekers per maand bereikt. Met de toevoeging van AutoWereld.nl stijgt het bereik verder naar maandelijks 6 miljoen bezoekers. De bundeling van de drie merken biedt bovendien de mogelijkheid om de zoekdata van consumenten te combineren en daarmee de beste consumenten insights te verkrijgen.

Sander van den Hout, Managing Director van Automotive Mediaventions BV: “De overname van AutoWereld past in onze groeistrategie. Het geeft ons de flexibiliteit om in te spelen op trends en veranderende behoeftes van de consument. Wij bieden het autobedrijf één loket om de autokoper nog effectiever en efficiënter te bereiken. Met de toevoeging van Autowereld hebben we naast   abonnement en performance based  pricing nu ook een freemium alternatief in ons portfolio.”

Rudy Kappert, Directeur van AutoWereld: “Wij zijn trots op de overname. Voor de toekomst van AutoWereld.nl is dit een belangrijke stap. Het gecombineerde bereik van Mediahuis en DPG Media biedt de mogelijkheid AutoWereld versneld te laten groeien.”