Webinar | Wat na Corona?

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

We zitten ondertussen al enkele weken in ‘ons kot’, al zien we de kier richting buitenwereld elke dag groter worden.
Wat staat er ons te wachten in deze nieuwe wereld? En hoe gaan we hiermee om op het gebied van marketing en communicatie?

Om jou hierop een antwoord te kunnen geven, organiseerde Mediahuis Advertising op vrijdag 15 mei een boeiend webinar met Herman Konings (Trendwatcher – Pocket Marketing/nXt), Gino Baeck (CEO Group M) en Harry Demey (CEO LDV United). We zijn namelijk erg benieuwd hoe het menselijk gedrag zal veranderen in tijden van wegvallende restricties, wat de manieren zijn voor reclamebureaus om die wijzigende trends voor hun klanten concreet te maken en op welke manier merken de komende periode media kunnen inzetten.

Deel 1: Herman Konings – Wetenschapspsycholoog en beheerder van trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Dat het menselijk gedrag (beslissingsgedrag in de breedte, en lifestyle in de diepte) in tijden van wegvallende restricties en blijvende smetvrees zal wijzigen, staat buiten kijf. Heel wat gewoonten, intenties, attitudes en waardesystemen zullen op korte termijn anders worden ingevuld, maar of het allemaal ook volhoudende blijvers zullen zijn, is nog maar de vraag.

Deel 2: Gino Baeck – CEO GroupM

Gino duidt de Corona-impact gezien door de bril van een mediabureau aan de hand van enkele interessante onderzoeken en cijfers. Volgens hem kan positivisme ons redden. Gino geeft ons meer inzicht in hoe merken de komende maanden kunnen omgaan met media. Want niet alles is kommer en kwel. Opportuniteiten genoeg.

Deel 3: Harry Demey – CEO LDV United

Het is niet meer wat het geweest is en het zal nooit meer worden wat het was”, met die quote uit een Antwerpse chanson kijkt Harry naar de toekomst.
In zijn presentatie heeft hij het over hoe reclamebureaus volgens hem met die gewijzigde trends kunnen omgaan en en hoe ze dit concreet maken voor hun klanten. Zijn motto? Never waste a good crisis!

Herbekijk de volledige opname van het webinar hieronder:

Heb je graag advies over een op maat gemaakt communicatieplan?

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Webinar | Het Autosalon 2021

De zomer is nog maar net begonnen maar toch kijken we stiekem al uit naar de winter van 2021, want op 15 januari 2021 start de 99ste editie van de Brussels Motor Show. Als premium mediapartner organiseerde Mediahuis Advertising samen met Febiac een interessant webinar waarin je te weten komt hoe dit Salon zal verlopen en op welke manier het interessant is om er als adverteerder mee jouw kar aan te hangen.

Cindy Legros (Febiac) vertelt je alles over de organisatie en uitdagingen van deze editie. Dominique Brigé en Frank Duyck gidsen jou onder meer doorheen het uitgebreide media-aanbod dat Mediahuis Advertising speciaal voor dit Salon uitwerkte.