Webinar | Wat na Corona?

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

We zitten ondertussen al enkele weken in ‘ons kot’, al zien we de kier richting buitenwereld elke dag groter worden.
Wat staat er ons te wachten in deze nieuwe wereld? En hoe gaan we hiermee om op het gebied van marketing en communicatie?

Om jou hierop een antwoord te kunnen geven, organiseerde Mediahuis Advertising op vrijdag 15 mei een boeiend webinar met Herman Konings (Trendwatcher – Pocket Marketing/nXt), Gino Baeck (CEO Group M) en Harry Demey (CEO LDV United). We zijn namelijk erg benieuwd hoe het menselijk gedrag zal veranderen in tijden van wegvallende restricties, wat de manieren zijn voor reclamebureaus om die wijzigende trends voor hun klanten concreet te maken en op welke manier merken de komende periode media kunnen inzetten.

Deel 1: Herman Konings – Wetenschapspsycholoog en beheerder van trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Dat het menselijk gedrag (beslissingsgedrag in de breedte, en lifestyle in de diepte) in tijden van wegvallende restricties en blijvende smetvrees zal wijzigen, staat buiten kijf. Heel wat gewoonten, intenties, attitudes en waardesystemen zullen op korte termijn anders worden ingevuld, maar of het allemaal ook volhoudende blijvers zullen zijn, is nog maar de vraag.

Deel 2: Gino Baeck – CEO GroupM

Gino duidt de Corona-impact gezien door de bril van een mediabureau aan de hand van enkele interessante onderzoeken en cijfers. Volgens hem kan positivisme ons redden. Gino geeft ons meer inzicht in hoe merken de komende maanden kunnen omgaan met media. Want niet alles is kommer en kwel. Opportuniteiten genoeg.

Deel 3: Harry Demey – CEO LDV United

Het is niet meer wat het geweest is en het zal nooit meer worden wat het was”, met die quote uit een Antwerpse chanson kijkt Harry naar de toekomst.
In zijn presentatie heeft hij het over hoe reclamebureaus volgens hem met die gewijzigde trends kunnen omgaan en en hoe ze dit concreet maken voor hun klanten. Zijn motto? Never waste a good crisis!

Herbekijk de volledige opname van het webinar hieronder:

Heb je graag advies over een op maat gemaakt communicatieplan?

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.