Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
Velen laten zich bij het beoordelen van een online campagne leiden door het aantal clicks dat die campagne heeft opgeleverd. Een logische eerste reactie. Wie echter niet verder kijkt dan het aantal clicks, riskeert foute conclusies te trekken.
Het aantal clicks van je online campagne opvolgen getuigt van goed ‘vaderschap’. Je hele campagne afrekenen op het aantal clicks is echter fout. Niet alleen geeft het aantal clicks niet altijd het juiste beeld, ook de niet-clicks hebben een verhaal te vertellen.
Wat zeggen clicks wel?
Wat zeggen clicks niet?
Belangrijker dan het aantal clicks, is dat je boodschap opgemerkt wordt door de surfer.
Dit zorgt ervoor dat je in het hoofd van de surfer geraakt. Vaak wordt er immers wel degelijk actie ondernomen, alleen niet onmiddellijk. Zo kan het zijn dat jouw campagne surfers aanzet om:
Je zou kunnen zeggen dat een bannercampagne afrekenen enkel op het aantal clicks hetzelfde is als zeggen dat geen enkele print- of tv-campagne zinvol is.
2. Geen correlatie tussen CTR en verkoop
Denk gerust even na over jouw eigen surfgedrag. Wanneer heb jij laatst op een advertentie geklikt en dan meteen een aankoop gedaan. Dit behoort niet tot de typische klantenreis van de meeste producten. Onderstaande grafiek toont dan ook aan dat er geen link is tussen clicks en verkoop.
Meer info over dit onderzoek vind je hier.
Hoe zorg je dan wel voor een impactvolle campagne?
Impactvol adverteren zorgt ervoor dat je advertentie gezien wordt en de boodschap blijft hangen.
Uiteraard helpen we jou hiermee:
TO REMEMBER
Bronnen:
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.