Mediahuis Brand Studio richt zich tot thuisondernemers en lokt daarmee Proximus uit zijn kot.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Mediahuis Brand Studio, de creatieve advertising cel van Mediahuis Advertising, lanceert SoHo: een online magazine met inspirerende content van en voor de zelfstandige en thuisondernemer.

Sohomag.be

Met sohomag.be richt Mediahuis Advertising zich naar de zogenaamde Small Office Home Office (SoHo) doelgroep, een belangrijke groeimarkt voor de regie. Sinds enkele jaren werken er steeds meer mensen van thuis uit en de afgelopen maanden bewees de Coronacrisis dat hier niet snel verandering in zal komen. Deze groeiende, professionele lezersmarkt is dus een interessante én koopkrachtige doelgroep die voortaan met SoHo makkelijk aanspreekbaar is voor adverteerders. Dankzij een samenwerking met IPM (La Libre) biedt SoHo bovendien een nationaal bereik.

Hans De Loore, Head of MH Brand Studio: "De explosieve markt van zelfstandigen, thuisondernemers en freelancers kent zijn eigen, specifieke informatiebehoeftes. SoHo wil voor die groep inspiratie alsook praktische oplossingen bieden voor hedendaagse uitdagingen."

Proximus

Proximus zag voor haar initiatief “Start Like A Pro” (proximus.be/startlikeapro) een onmiddellijke fit met SoHo. Met “Start Like A Pro” wil Proximus inspelen op specifieke informatiebehoeften van zelfstandigen, KMO’s en startende ondernemers inzake online visibiliteit en connectiviteit. Proximus vormt dan ook de eerste strategische partner van SoHo.

SoHo

B2B

Mediahuis richt zich al enkele jaren naar het professionele lezerspubliek met Made in, het platform dat aan de hand van een website, newsletter en social media economisch nieuws brengt uit het regionale ondernemerslandschap. Het succes van Made in bewijst dat het B2B segment een interessante doelgroep is. Met SoHo worden de touchpoints met dit groeisegment uitgebreid van feitelijk nieuws naar inspirerende content.

Momenteel werkt Mediahuis Brand Studio volop aan de content op sohomag.be. De eerste printbijlage verschijnt op 23 september in De Standaard.

Vragen?

Vragen over SoHo of interesse om als merk partner te worden? Contacteer dan:

Benjamin Bosmans
Account Manager Mediahuis Brand Studio
+32 499 41 84 31
benjamin.bosmans@mhbrandstudio.be

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be

Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, groeide in 10 jaar tijd uit tot de grootste b2b-community van Vlaanderen met 785.000 bezoekers per maand. Om deze bezoekers een optimale online nieuwsbeleving te bezorgen, lanceert moederbedrijf Mediahuis nu made-in.be. Digitaal agentschap Intracto mocht de visie van Made in vertalen naar een future-proof platform dat volledig op maat van de ondernemer is.

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.