Waarom een communicatieplan zonder re-targeting geen goed idee is.

oktober 15, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Wat is re-targeting?

Het is een vorm van targeting waarbij potentiële klanten advertenties te zien krijgen op basis van hun surfgedrag. De surfer krijgt op andere websites banners te zien van de adverteerder nadat hij diens website heeft bezocht en verlaten.

Een voorbeeld: je bezoekt op een willekeurige dag online de website van een keukenzaak. Vervolgens zie je in de loop van die week op tal van andere websites opnieuw die zaak verschijnen.

Met re-targeting kun je dus surfers bereiken die je website hebben bezocht en hen vervolgens boodschappen op maat laten zien terwijl ze surfen op het internet. Re-targeting is dus een ideale keuze om top of mind te blijven bij mensen die interactie hebben getoond met jouw zaak.

Hoe werkt re-targeting in de praktijk?

Afhankelijk van een bezochte website worden gegevens omtrent je bezoekgedrag opgeslagen via een cookie. Op basis van deze cookie kan op andere websites beschikbare advertentieruimte gevuld worden met gepersonaliseerde advertenties van website X. Afhankelijk van de voorkeur van onze surfers bereiken we de ene consument bijvoorbeeld op www.nieuwsblad.be en een andere surfer op www.standaard.be.

Enkele cijfers over re-targeting:

  1. 30% van de consumenten reageren positief of zelfs zeer positief op re-targeted advertenties. Terwijl slechts 11% dit minder wenselijk vindt;
  2. 68% van de marketingbureaus en 49% van de merken voorzien een specifiek budget voor advertenties o.b.v. re-targeting;
  3. 91% van de marketeers die dit hebben gebruikt, geven aan dat re-targeting hetzelfde of beter scoort dan SEA, e-mailings of andere display-advertenties.
  4. Vergeleken met andere strategieën zorgt re-targeting voor de hoogste stijging bij zoekopdrachten in Google op merknaam met 1,046 %
  5. Websitebezoekers die “re-targeted” zijn, hebben een hogere kans om te converteren.

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders bij Mediahuis?

Je wil surfers die jouw site bezocht hebben bereiken via de Mediahuis-sites? Perfect mogelijk via het “always on (re)targeting package”. Mediahuis geeft een pixel door die adverteerder dan plaatst in de back-end van zijn/haar website.

Voorwaarde:

Indien het verkeer op jouw website niet groot genoeg is om op jaarbasis 1 miljoen impressies uit te leveren zal Mediahuis zelf aangeven welke segmenten goed lijken te passen bij jouw doelgroep. Deel van de vertoningen zal dan overgezet worden naar deze doelgroepen.

Waarom mag dit niet ontbreken in jouw communicatieplan?

  • Je investeert veel energie en middelen om jouw zaak te promoten. Surfers die een zekere interactie hebben gehad met je zaak, moet je dan toch absoluut vasthouden en finaal overtuigen?
  • Om de hoogste impact te realiseren tonen we verschillende advertentieformaten tegelijkertijd, zodat de surfer niet naast jouw boodschap kan kijken
  • Jouw zaak/merk wordt enkel getoond op posities bovenaan onze kwalitatieve nieuwssites (standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be)
  • Je krijgt meer inzicht in het surfgedrag van je doelgroep. Mediahuis bezorgt jou een rapport met inzichten over jouw doelgroep na afloop van de campagne.
  • Meer efficiënte en gerichte inzet van je budgetten

 

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van re-targeting bij Mediahuis? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)