Waarom een communicatieplan zonder re-targeting geen goed idee is.

oktober 15, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Wat is re-targeting?

Het is een vorm van targeting waarbij potentiële klanten advertenties te zien krijgen op basis van hun surfgedrag. De surfer krijgt op andere websites banners te zien van de adverteerder nadat hij diens website heeft bezocht en verlaten.

Een voorbeeld: je bezoekt op een willekeurige dag online de website van een keukenzaak. Vervolgens zie je in de loop van die week op tal van andere websites opnieuw die zaak verschijnen.

Met re-targeting kun je dus surfers bereiken die je website hebben bezocht en hen vervolgens boodschappen op maat laten zien terwijl ze surfen op het internet. Re-targeting is dus een ideale keuze om top of mind te blijven bij mensen die interactie hebben getoond met jouw zaak.

Hoe werkt re-targeting in de praktijk?

Afhankelijk van een bezochte website worden gegevens omtrent je bezoekgedrag opgeslagen via een cookie. Op basis van deze cookie kan op andere websites beschikbare advertentieruimte gevuld worden met gepersonaliseerde advertenties van website X. Afhankelijk van de voorkeur van onze surfers bereiken we de ene consument bijvoorbeeld op www.nieuwsblad.be en een andere surfer op www.standaard.be.

Enkele cijfers over re-targeting:

  1. 30% van de consumenten reageren positief of zelfs zeer positief op re-targeted advertenties. Terwijl slechts 11% dit minder wenselijk vindt;
  2. 68% van de marketingbureaus en 49% van de merken voorzien een specifiek budget voor advertenties o.b.v. re-targeting;
  3. 91% van de marketeers die dit hebben gebruikt, geven aan dat re-targeting hetzelfde of beter scoort dan SEA, e-mailings of andere display-advertenties.
  4. Vergeleken met andere strategieën zorgt re-targeting voor de hoogste stijging bij zoekopdrachten in Google op merknaam met 1,046 %
  5. Websitebezoekers die “re-targeted” zijn, hebben een hogere kans om te converteren.

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders bij Mediahuis?

Je wil surfers die jouw site bezocht hebben bereiken via de Mediahuis-sites? Perfect mogelijk via het “always on (re)targeting package”. Mediahuis geeft een pixel door die adverteerder dan plaatst in de back-end van zijn/haar website.

Voorwaarde:

Indien het verkeer op jouw website niet groot genoeg is om op jaarbasis 1 miljoen impressies uit te leveren zal Mediahuis zelf aangeven welke segmenten goed lijken te passen bij jouw doelgroep. Deel van de vertoningen zal dan overgezet worden naar deze doelgroepen.

Waarom mag dit niet ontbreken in jouw communicatieplan?

  • Je investeert veel energie en middelen om jouw zaak te promoten. Surfers die een zekere interactie hebben gehad met je zaak, moet je dan toch absoluut vasthouden en finaal overtuigen?
  • Om de hoogste impact te realiseren tonen we verschillende advertentieformaten tegelijkertijd, zodat de surfer niet naast jouw boodschap kan kijken
  • Jouw zaak/merk wordt enkel getoond op posities bovenaan onze kwalitatieve nieuwssites (standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be)
  • Je krijgt meer inzicht in het surfgedrag van je doelgroep. Mediahuis bezorgt jou een rapport met inzichten over jouw doelgroep na afloop van de campagne.
  • Meer efficiënte en gerichte inzet van je budgetten

 

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van re-targeting bij Mediahuis? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.