Mediahuis Brand Studio matcht Vlaanderen Vakantieland met De Standaard.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Mediahuis Brand Studio, de creatieve advertisingcel van Mediahuis, zet de komende maanden een grote samenwerking op met Vlaanderen Vakantieland. De samenwerking omvat onder meer een mediacampagne op het brede bereik van de nieuwstitels van Mediahuis én een partnership met kwaliteitskrant De Standaard.

Toerist in Eigen Land

De Standaard lanceert op 4 juli de marketingactie ‘Toerist in Eigen Land’ waaraan Vlaanderen Vakantieland zijn kar hangt als hoofdpartner. Dankzij de actie ontvangen de lezers van de krant gratis tickets voor een heleboel culturele activiteiten die deze zomer in Vlaanderen plaatsvinden. Lezers van De Standaard worden opgeroepen om na hun cultureel bezoekje een nachtje te blijven hangen in een van de vele hotels en B&B’s die Vlaanderen rijk is. De campagne loopt zowel online, in kranten, in magazines en op radio – telkens met een tag-on van Vlaanderen Vakantieland.

“De toeristische partners in Vlaanderen zijn zeer enthousiast over deze samenwerking met De Standaard”,  zegt marketing directeur Elke Dens van Toerisme Vlaanderen. “Dit is een echte win win, zowel voor onze bewoners en bezoekers, in dit geval de lezers van de krant, als voor onze toeristische ondernemers. Want wat is er leuker dan na een avondje cultuur ook nog eens de nacht te kunnen doorbrengen in Vlaanderen Vakantieland? Samenwerkingen als deze zorgen voor een onvergetelijke zomer van 2020 in eigen land.”

Stefaan Gheysen, voorzitter Logeren in Vlaanderen: De provincies staan in voor de promotie van het toerisme in eigen land onder de merknaam Vlaanderen Vakantieland. Voor de relance na deze ongekende crisis vormen we één front samen met de Kunststeden en Toerisme Vlaanderen. De samenwerking met Mediahuis is een belangrijk onderdeel in de grote promotiecampagne.”

Emmanuel Naert, Brand Manager bij De Standaard: Deze samenwerking stond in de sterren geschreven: De Standaard en Vlaanderen Vakantieland zoeken beiden spraakmakende activaties in eigen land: De Standaard met een gul cultuuraanbod van zijn partners, Vlaanderen Vakantieland met het gevarieerde aanbod van accomodaties. Beide partijen tonen de ambitie om de lezers van De Standaard de staycation van hun leven te bezorgen.”

Brede mediacampagne

Het aanbod van Vlaanderen Vakantieland wordt komende maanden bovendien gepromoot via een brede displaycampagne op het Mediahuisnetwerk. In augustus volgt ten slotte nog een redactionele samenwerking met Het Nieuwsblad Check.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Webinar | Het Autosalon 2021

De zomer is nog maar net begonnen maar toch kijken we stiekem al uit naar de winter van 2021, want op 15 januari 2021 start de 99ste editie van de Brussels Motor Show. Als premium mediapartner organiseerde Mediahuis Advertising samen met Febiac een interessant webinar waarin je te weten komt hoe dit Salon zal verlopen en op welke manier het interessant is om er als adverteerder mee jouw kar aan te hangen.

Cindy Legros (Febiac) vertelt je alles over de organisatie en uitdagingen van deze editie. Dominique Brigé en Frank Duyck gidsen jou onder meer doorheen het uitgebreide media-aanbod dat Mediahuis Advertising speciaal voor dit Salon uitwerkte.