Mediahuis Advertising introduceert AdStudio, een one-stop-shop voor online campagnes.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Mediahuis Advertising introduceert AdStudio, een salestool en one-stop-shop voor het plaatsen van campagnes op de nieuwssites van Mediahuis in combinatie met Facebook, Instagram en Google Search.

 

De regie wil hiermee voornamelijk de markt van de kleinere KMO’s en handelaars servicen, voor wie het opzetten van digitale campagnes vaak nog als complex ervaren wordt. Tegelijkertijd verstevigt Mediahuis Advertising op die manier haar digitale positie in de Belgische advertentiemarkt.Voor de ontwikkeling van de tool werd beroep gedaan op Nexta, een Deense softwarepartij die reeds verschillende Europese uitgevers en classifieds websites in hun digitale transformatie heeft geholpen.

One-stop-shop

Niet alleen de mediaconsumptie maar ook het media-aanbod is met haar verschillende partijen, diensten en systemen erg gefragmenteerd geworden. Het aankoopproces wordt daarom vaak als complex beschouwd. Met AdStudio wil Mediahuis Advertising dit proces voor adverteerders vereenvoudigen. AdStudio biedt de mogelijkheid om digitale campagnes op zowel Facebook, Instagram, Google Search als de kwalitatieve nieuwssites van Mediahuis aan te kopen, uit te leveren en te optimaliseren over alle kanalen heen vanuit één platform. De adverteerder hoeft dus zelf niet meer in verschillende, complexe systemen te duiken. AdStudio wordt ingezet als salestool en is op dit moment geen selfservice platform.

 

Audience targeting

Dankzij een breed portfolio aan digitale merken beschikt Mediahuis over veel en vooral kwaliteitsvolle data. Deze data worden gebruikt voor het definiëren van verschillende doelgroepen. Ook met AdStudio kunnen deze audiences aan een campagne worden toegewezen. De klant adverteert dus enerzijds over verschillende kanalen heen maar kan tegelijkertijd enkel die doelgroepen selecteren die voor zijn boodschap van belang zijn.

Optimalisatie & real-time reporting

Naast het multichannel karakter en de brede targetingopties analyseert en optimaliseert AdStudio de geboekte campagnes voortdurend. Hierdoor wordt een campagne enkel aan de meest interessante profielen uitgeleverd. Na iedere campagne ontvangt de klant een handig rapport zodat hij exact weet wat zijn investering heeft opgeleverd.

Jan Weerts, Digital Transformation Manager: "De unieke kracht van AdStudio ligt in de eenvoud en de doeltreffendheid. Vanuit de tool kan men in vijf clicks een complementair online publiek aanspreken via social, search én onze eigen nieuwssites. Dit in combinatie met de uitgebreide targetingmogelijkheden en de continue optimalisatie zorgt voor mooie resultaten en succesvolle campagnes.  Met AdStudio staan we vele KMO’s en handelszaken bij die vandaag niet voldoende middelen en kennis in huis hebben om de volledige online advertising scope te kennen en te kunnen beheersen.”

Maximale performantie

Door een crossmediaal, digitaal aanbod in de markt te zetten waarbij targeting en optimalisatie centraal staan, streeft Mediahuis Advertising naar een maximale performantie van online campagnes. Uit verschillende tests is een duidelijke performance uplift gebleken, waarbij testcampagnes in AdStudio gemiddeld vier keer beter scoorden dan wanneer dezelfde campagne rechtstreeks werd ingeboekt. Dit bevestigt de complementariteit van sociale media en nieuwssites.

Herbekijk het webinar van 22/06/2020

Herbekijk de slides

Benieuwd naar de presentatie die Geert en Jan gaven tijdens dit webinar? Klik dan hier.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be

Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, groeide in 10 jaar tijd uit tot de grootste b2b-community van Vlaanderen met 785.000 bezoekers per maand. Om deze bezoekers een optimale online nieuwsbeleving te bezorgen, lanceert moederbedrijf Mediahuis nu made-in.be. Digitaal agentschap Intracto mocht de visie van Made in vertalen naar een future-proof platform dat volledig op maat van de ondernemer is.

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.