Mediahuis 2x genomineerd voor de AMMA 2020-awards

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Goed nieuws komt nooit alleen. Dat bewijzen de AMMA nominaties van 2020 alvast. Dit jaar strijden onze collega’s voor gouden medailles in 2 verschillende categorieën. De Standaard dingt mee in de categorie Media Brand of the Year. Mediahuis Brand Studio, Het Nieuwsblad & AXA Belgium doet mee in de categorie ‘Best Use of Native & Content’ met het grootschalig project ‘De Plezantste Gemeente van Vlaanderen’.

Media Brand of the Year

De Standaard heeft in 2019 een zeer succesvolle rit gereden.

Door in te zetten op 3 pijlers (het opbouwen van vertrouwen, het opbouwen van een relatie en het innoveren om jongeren te bereiken) slaagde De Standaard erin  nooit geziene verkoopcijfers voor te leggen. Ook de daling in print werd naadloos opgevangen door de stevige groei van online en/of zadi abonnementen (zadi staat voor digitaal in de week en print in het weekend). Verwacht wordt dat De Standaard eind 2020 evenveel digitale abonnementen zal hebben als print, en dit in een dalende markt. Het vertrouwen van de lezers in De Standaard was dus nooit zo groot.

Het Grootste Licht van De Standaard

Het Grootste Licht Eén van de vele events van De Standaard

Best Use of Native & Content

Bij de verkiezing van ‘De Plezantste Gemeente van Vlaanderen‘ onderzoekt Het Nieuwsblad één jaar lang wat jouw gemeente uniek en plezant maakt. Aan de hand van 8 thema’s lichten ze alle 300 gemeenten door. Ideaal om jouw buurt op een andere manier te leren kennen.

Mediahuis Brand Studio, de native content cel van Mediahuis Advertising, legde als eerste Vlaamse speler de rechtstreekse link tussen de thema’s van een journalistiek project en de native campagne van een adverteerder. Door een breed partnerschap met zowel AXA als Het Nieuwsblad op poten te zetten slaagden beiden er in hun kpi’s te halen. Bovendien werd door het native-charter van Mediahuis de journalistieke onafhankelijkheid ten alle tijden gegarandeerd.

‘Dankzij de native campagne en de slimme merkintegraties bij De Plezantste Gemeente van Vlaanderen, zijn we er bij AXA in geslaagd een significante stijging te creëren in 2019 qua commerciële leads voor onze verzekeringen’

– Gianni De Muynck, woorvoerder AXA

De Plezantste Gemeente van Vlaanderen

Heb je graag advies over een op maat gemaakt communicatieplan?

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.