Haal meer uit je advertentie

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Wil jij een ijzersterke advertentie, waarbij de juiste lay-out, gecombineerd met het perfecte beeld een grote impact heeft op de lezer? Hou dan alvast rekening met onze 5 gouden tips.

Tip 1) Stopping power - Doe de lezer stilstaan bij je advertentie

Zorg dat je advertentie opvalt (laat een indruk na), door een sterke visual en opvallende lay-out. Een beeld maakt meer indruk.

Meer dan 80 % van de informatie die we binnen krijgen zijn visuals. Het creëert een waardevolle beleving en betrekt de lezer.
Hierdoor is de kans groter dat de lezer de naam of het logo van jouw bedrijf zal onthouden.

Tip 2) Huisstijl - Houd consequent dezelfde look & feel aan

Straal huisstijl uit met je advertentie door steeds hetzelfde logo, dezelfde lettertypes en kleuren te gebruiken. Een logo & je adresgegevens staan best onderaan rechts.

Zorg voor een duidelijk afgelijnd kader. Het oog wordt aangetrokken door inhoud die omkaderd is.

Visual Lerouge by Focus Advertising

Tip 3) Boodschap - Zorg dat de lezer dit begrijpt

Met print kan je een verhaal vertellen. Zeker met duidelijk en herkenbare beelden die dat nog eens ondersteunen. Zorg dat je tekst altijd leesbaar is. Beperk de tekst tot de belangrijkste informatie.

Maak een duidelijk onderscheid tussen titel en tekst. Het is ook belangrijk dat je de advertentie met de beoogde boodschap direct overbrengt op de juiste doelgroep en aanzet tot actie.

Tip 4) Combineer - Koppel je printadvertentie aan online

Print advertising is altijd een goed idee, maar koppel je advertentie ook aan online advertising.

Combineer ze op een slimme manier en ontdek wat een sterke communicatiemix kan opleveren. Zorg dan ook hier voor eenzelfde huisstijl in zowel je print als online advertentie en houd die consistent aan.

Maak in je online advertentie gebruik van een call to action, zoals “klik hier”.

Voorbeeld combineer print aan online

Tip 5) Vraag advies

Een goed design zorgt voor het juiste imago van jouw zaak. Wil je daar meer over weten? Neem dan contact met ons op via jouw accountmanager, want wij adviseren je graag.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)