Denk als een journalist, schrijf als een storyteller.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

De kracht van native advertising: lessen van The New York Times

Vandaag is native advertising ingeburgerd als gewaardeerd element in de marketingmix. Native advertising is echter nog een jong concept. The New York Times lanceerde als een van de eerste klassieke uitgeverijen een eigen native ad studio (T Brand Studio). Hun model? Breng redactionele aanpak samen met storytelling en marketing.

T Brand Studio

The New York Times zette met T Brand Studio niet alleen een gedurfde stap, maar ook de standaard in native advertising: het toonde aan dat branded content qua aanpak en kwaliteit niet moest onderdoen voor het traditionele journalistieke werk. Getuige hiervan is het iconische Woman Inmates: een native advertentie van Netflix over vrouwen in het Amerikaanse gevangenissysteem. T Brand Studio oogstte hiermee niet alleen lof binnen de marketingsector, maar kon zelfs op goedkeurend gebrom rekenen van de journalisten van The New York Times.

Melanie Deziel

De drijvende kracht achter dit project bij de T Brand Studio was Melanie Deziel. Melanie wordt ondertussen wereldwijd erkend als expert inzake brand storytelling en native advertising. Ze is een native ad strateeg en schrijfster. Bovendien ook lid van het bestuur van de “Native Ad Institute”. Melanie won met haar werk tweemaal op rij de OMMA Award (Online Marketing Media & Advertising) voor Best Native Advertising Execution (2014 en 2015).

MH Brand Studio

Op 8 mei komt Melanie, naar aanleiding van de lancering van MH Brand Studio, naar Brussel. Melanie zal je leren hoe een native campagne aan te pakken, welke technieken te gebruiken om maximale aansluiting te vinden bij je doelpubliek en hoe je boeiende onderwerpen (die bij je merk passen) selecteert en uitwerkt. Melanie gaat hier voor de hands-on-aanpak: ze zal alle stappen in het proces illustreren met topvoorbeelden uit de business van native advertising. Tot slot brengt Dirk Vandekerckhove toelichting bij de oprichting van MH Brand Studio en toont hij hoe je als contentstrateeg naar een native project kijkt. Dirk is een op en top media-man die gedurende zijn ganse loopbaan werkte met merken, media en content. Hij werkte eerder voor de VUM, De Tijd, Roularta Media Groep en richtte Content Republic op. Vandaag staat Dirk mee aan de wieg van MH Brand Studio, de True Native divisie van Mediahuis.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)