Denk als een journalist, schrijf als een storyteller.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

De kracht van native advertising: lessen van The New York Times

Vandaag is native advertising ingeburgerd als gewaardeerd element in de marketingmix. Native advertising is echter nog een jong concept. The New York Times lanceerde als een van de eerste klassieke uitgeverijen een eigen native ad studio (T Brand Studio). Hun model? Breng redactionele aanpak samen met storytelling en marketing.

T Brand Studio

The New York Times zette met T Brand Studio niet alleen een gedurfde stap, maar ook de standaard in native advertising: het toonde aan dat branded content qua aanpak en kwaliteit niet moest onderdoen voor het traditionele journalistieke werk. Getuige hiervan is het iconische Woman Inmates: een native advertentie van Netflix over vrouwen in het Amerikaanse gevangenissysteem. T Brand Studio oogstte hiermee niet alleen lof binnen de marketingsector, maar kon zelfs op goedkeurend gebrom rekenen van de journalisten van The New York Times.

Melanie Deziel

De drijvende kracht achter dit project bij de T Brand Studio was Melanie Deziel. Melanie wordt ondertussen wereldwijd erkend als expert inzake brand storytelling en native advertising. Ze is een native ad strateeg en schrijfster. Bovendien ook lid van het bestuur van de “Native Ad Institute”. Melanie won met haar werk tweemaal op rij de OMMA Award (Online Marketing Media & Advertising) voor Best Native Advertising Execution (2014 en 2015).

MH Brand Studio

Op 8 mei komt Melanie, naar aanleiding van de lancering van MH Brand Studio, naar Brussel. Melanie zal je leren hoe een native campagne aan te pakken, welke technieken te gebruiken om maximale aansluiting te vinden bij je doelpubliek en hoe je boeiende onderwerpen (die bij je merk passen) selecteert en uitwerkt. Melanie gaat hier voor de hands-on-aanpak: ze zal alle stappen in het proces illustreren met topvoorbeelden uit de business van native advertising. Tot slot brengt Dirk Vandekerckhove toelichting bij de oprichting van MH Brand Studio en toont hij hoe je als contentstrateeg naar een native project kijkt. Dirk is een op en top media-man die gedurende zijn ganse loopbaan werkte met merken, media en content. Hij werkte eerder voor de VUM, De Tijd, Roularta Media Groep en richtte Content Republic op. Vandaag staat Dirk mee aan de wieg van MH Brand Studio, de True Native divisie van Mediahuis.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.