Inspiratie

Op zoek naar inspiratie? Lees dan onze blogartikels, bekijk onze beste cases of beluister onze podcasts. Op die manier laten we graag jouw creativiteit stimuleren.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Mediahuis lanceert MH Data Studio voor een maximale focus op audiences, targeting en personalized advertising.

Mediahuis heeft zich de laatste tijd sterk ingezet om op een innoverende manier met al hun data aan de slag te gaan. In 2017 implementeerde de mediagroep een Data Management Platform (Cxense). Hierdoor konden voortaan campagnes gerichter uitgeleverd worden, omdat surfers op basis van socio-demografisch-, intent- en leesgedrag in verschillende doelgroepen gesegmenteerd konden worden (ook wel de IZI segmenten genoemd). Vandaag gaat Mediahuis nog een stap verder en lanceert het een dedicated datateam dat onder de naam “MH Data Studio” aan de slag gaat.

Bekijken
Denk als een journalist, schrijf als een storyteller.

De kracht van native advertising: lessen van The New York Times

Vandaag is native advertising ingeburgerd als gewaardeerd element in de marketingmix. Native advertising is echter nog een jong concept. The New York Times lanceerde als een van de eerste klassieke uitgeverijen een eigen native ad studio (T Brand Studio). Hun model? Breng redactionele aanpak samen met storytelling en marketing.

Bekijken
De opmars van de podcast: 4 nice-to-knows

In Amerika kenden podcasts de afgelopen jaren een boom. Op 4 jaar tijd steeg daar het aantal luisteraars van 12% naar 24%. En ook in Europa is de podcast aan een opmars bezig. Het aanbod groeit en klassieke media kiezen er vaker voor om hun content via audioverhalen te verspreiden. Denk maar aan Bits&Atomen, Uitgesproken en De MachtWacht van kwaliteitskrant De Standaard. Hierbij alvast 4 nice-to-knows om helemaal mee te zijn met deze podcast revolutie.