Nieuws

23/10/2017

Amsterdams digitaal mediabedrijf Wayne Parker Kent start Belgische vestiging in samenwerking met Mediahuis

AMSTERDAM/ANTWERPEN – Wayne Parker Kent, een van de snelst groeiende digitale mediabedrijven van Nederland, breidt binnenkort zijn activiteiten uit naar België. Deze expansie komt er na het opzetten van een strategisch partnership met Mediahuis dat eerder dit jaar zorgde voor een kapitaalinjectie. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme in de Belgische markt gelanceerd. Wayne Parker Kent maakte het nieuws van de uitbreiding deze week zelf bekend in de nieuwste aflevering van hun podcast The Brief.

Waar Belgische mediabedrijven vaak de stap richting Nederlandse markt zetten, is dat in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Het Amsterdamse bedrijf stak haar ambitieuze groeiplannen dan ook nooit onder stoelen of banken.

Afgelopen zomer gingen Wayne Parker Kent en de Belgische-Nederlandse mediagroep Mediahuis een strategisch partnership aan. Mediahuis zorgde hierbij voor een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Wayne Parker Kent, zowel in Nederland als in België, zou gaan ondersteunen.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe.”

In eerste instantie zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestyle content en de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Culy, Manners en Famme introduceren in de Belgische markt. Deze titels krijgen lokale redacties en een lokale salesafdeling. Daarnaast zullen deze Belgische titels een beroep kunnen doen op de productiekracht van de creatieve afdelingen in de Nederlandse tak. Zo zal het content marketing bureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële voorstellen voor Belgische klanten.

De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent zal zich in Antwerpen bevinden. Frank Goren, die de afgelopen jaren Wayne Parker Kent’s content marketing bureau The Agency leidde, wordt CEO van de kersverse Belgische tak. “De stap naar de Belgische markt is een logische eerste internationale uitbreiding voor ons, maar vooral ook interessant voor veel van onze klanten, die in beide markten actief zijn. De specifieke kennis van Wayne Parker Kent, in combinatie met de slagkracht van Mediahuis en bij uitbreiding Mediahuis Connect, maakt dat we per direct grote stappen kunnen zetten”, aldus Frank Goren, CEO Wayne Parker Kent België.

Wayne Parker Kent is een van de snelst groeiende digital mediapartijen van Nederland, gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van digitale mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches en het ontwikkelen van content marketing oplossingen voor adverteerders. In Nederland bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit zestien online magazines waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.

De uitbreiding naar de Belgische markt werd bekend gemaakt in The Brief, de podcast die Wayne Parker Kent tweewekelijks uitgeeft en waar voor de gelegenheid Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis, te gast was.

The Brief is te beluisteren via: podcast.wayneparkerkent.com.

12/10/2017

Mediahuis nieuwsmerken bereiken elke dag 70% van Vlaamse nieuwsconsumenten

Op 12 oktober 2017 publiceerde het CIM, na twee jaar afwezigheid, nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2017 nog steeds 5,7 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor 6 op 10 Belgen (12+). In een digitale wereld zijn nieuwssites uiteraard niet weg te denken, maar ook zonder hun online varianten slagen de Belgische kranten er in om élke dag opnieuw, 1 op 2 Belgen te bereiken.

Volgens de nieuwe CIM-cijfers zijn Vlamingen nog steeds grotere nieuwsconsumenten dan hun Franstalige landgenoten, met respectievelijk 68% en 47% nieuwsconsumenten op dagelijkse basis in Vlaanderen en Wallonië. In Vlaanderen is Mediahuis nog steeds marktleider en realiseren de kranten De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg met hun papieren en digitale versies een bereik van meer dan 2 miljoen lezers. Het totaal bereik van deze nieuwsmerken, inclusief de respectievelijke websites, ligt op 2.618.530 per dag, maar liefst 70% van alle Vlaamse nieuwsconsumenten.

De Standaard veruit grootste kwaliteitskrant

Met dagelijks 462.560 lezers blijft De Standaard veruit het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten. Tellen we standaard.be hier nog bij, dan stijgt dit bereik zelfs naar 650.300.  Ook nu verstevigt De Standaard opnieuw zijn sterke positie bij hoger opgeleiden en zien we ook het aantal kaderleden binnen de lezers stijgen.

Het Nieuwsblad bereikt dagelijks meer dan 1 miljoen krantenlezers

De populaire Mediahuis-titels zetten een sterk resultaat neer. Zo bereiken de papieren en digitale versie van Het Nieuwsblad dagelijks meer dan één miljoen lezers (1.070.910) en is de krant onbetwist marktleider in Oost- en West-Vlaanderen. Het bereikcijfer van Het Nieuwsblad stijgt naar bijna anderhalf miljoen (1.452.330) wanneer we nieuwsblad.be meetellen.

Gazet van Antwerpen bereikt 1 op de 2 Antwerpenaren

Gazet van Antwerpen bereikt inmiddels 434.940 lezers en bereikt daarmee elke dag zowat de helft (46%) van alle Antwerpenaren die een krant lezen. Na toevoeging van gva.be stijgt dit bereik naar 567.100 nieuwsconsumenten per dag.

Het Belang van Limburg bevestigt positie als Limburgs marktleider

Het Belang van Limburg bereikt dagelijks 514.160 nieuwsconsumenten en ziet hiermee haar unieke positie als Limburgs marktleider bevestigd (total brand). Met haar papieren en digitale versie bereikt Het Belang van Limburg nog steeds elke dag 85% van alle Limburgse krantenlezers, goed voor 435.460 lezers. Geen enkele krant doet het beter op provinciaal niveau.

Mediahuis krantenmagazines houden stand in markt die onder druk staat

In een krantenmagazinemarkt die aanzienlijk onder druk staat, weten De Standaard Magazine en De Standaard Weekblad zich staande te houden met beiden meer dan 300.000 lezers per nummer. De Standaard Weekblad wordt zo het grootste krantenmagazine binnen de kwaliteitskranten.

Het Nieuwsblad Magazine mag zich voortaan met 475.030 lezers grootste populaire krantenmagazine noemen. Sjiek en CittA bereiken respectievelijk 216.640 en 186.740 lezers en blijven daarmee de grootste krantenmagazines van Limburg en Antwerpen. (print + digitaal)

Bron: CIM Pers – 2016 – 2017.

05/10/2017

Mediahuis en Jellow gaan strategische samenwerking aan

Mediahuis en Jellow, het online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Jellow in de Nederlandse markt moet gaan versnellen.

Het online platform Jellow waar freelancers en bedrijven elkaar vinden, is sinds 2013 actief in de Nederlandse markt. Bedrijven kunnen er hun freelance-netwerk in kaart brengen en dit vervolgens gaan delen met andere bedrijven. Freelancers kunnen er op hun beurt hun diensten aanbieden. Het resultaat is één groot netwerk van kwalitatief gescreende professionele freelancers binnen de sector van de zakelijke dienstverlening.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “De strategische samenwerking met Jellow kadert binnen de verbreding van het huidige Mediahuis-aanbod in de arbeidsmarkt. De positieve trend die deze markt vertoont en de evolutie naar steeds nieuwere samenwerkingsvormen, maken dat Jellow over heel wat groeipotentieel beschikt. Het feit dat Jellow inzet op freelance tewerkstelling maakt dit platform perfect complementair aan ons bestaande aanbod dat zich vandaag toespitst op permanente tewerkstelling.”

Noel Wilson, CEO Jellow: “De samenwerking met Mediahuis onder de vorm van een kapitaalinjectie zal een versnelde groei voor Jellow mogelijk maken. De sterke mediamerken die vandaag reeds deel uitmaken van de Mediahuis-portfolio zullen ook helpen bij het verder uitbouwen van onze merkbekendheid. Bovendien beschikt Mediahuis over heel wat ervaring en expertise binnen zowel de Nederlandse als Belgische arbeidsmarkt en zijn zij dus de perfecte partij om onze groeiambitie te verwezenlijken.”

Jellow maakt het vandaag mogelijk voor bedrijven om op een snelle en veilige manier, kwalitatieve freelance professionals te vinden en in te huren. Alle profielen worden zorgvuldig gescreend door onafhankelijke experts en vervolgens beoordeeld door bestaande en vroegere opdrachtgevers. Dit maakt Jellow tot een uiterst betrouwbaar platform waarbij freelancers en bedrijven rechtstreeks met elkaar in contact kunnen treden, zonder onnodige tussenpersonen of -bedrijven.

Organisaties als Rijksuniversiteit Groningen, Booking.com, de KNVB en Jumbo Supermarkten, maken vandaag al handig gebruik van de freelance talentpool die Jellow hen biedt.

15/09/2017

Radiolicentie voor Mediahuis, Nostalgie en SBS

Vandaag reikte de Vlaamse regering vier nieuwe licenties uit voor het opstarten van een stadsradionetwerk op de FM-band. Een van deze licenties werd toegekend aan Mediahuis en Nostalgie die samen met SBS (VIER, VIJF en ZES) een dossier indienden voor het creëren van een generalistische muziekradiozender. Het nieuwe nog te ontwikkelen stadsradionetwerk zal vanaf het voorjaar van 2018  uitzenden via 16 frequenties  in 16 Vlaamse steden.  

Dirk Guldemont, directeur Nostalgie: “De toekenning van een licentie voor het dossier dat Mediahuis, Nostalgie en SBS samen indienden is een mooi resultaat. Ook al is de dekking van dit nieuwe netwerk nog niet even sterk als dat van Nostalgie of andere landelijke zenders, het is wel de juiste stap binnen de radioambities van Mediahuis en zijn partners.”

De volgende maanden zal dit project verder vorm krijgen met onder meer een naam, formats, mensen, studio’s enz. Ook dit zal gebeuren in nauw overleg met alle partners: Mediahuis, Nostalgie en SBS. De overige drie licenties werden toegekend aan: VBRO (Vlaamse muziekzender), HITFM (vrouwelijke muziekzender) en RandstadFM (muziekzender).

 

31/08/2017

Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders TMG keurt verkoop aandelen Keesing Media Group goed

Tijdens de vandaag gehouden Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (“BAVA”) van Telegraaf Media Groep N.V. (“TMG”) is het voorstel tot de verkoop van de aandelen van Keesing Media Group (‘’Keesing’’) aan Ergon Capital Partners III N.V. (“Ergon”) en het behouden van een indirect minderheidsbelang van 30% in Keesing goedgekeurd. De betrokken Ondernemingsraden van TMG en Keesing hebben hierover eerder deze week positief geadviseerd. Hiermee kan de aandelentransactie definitief worden afgerond. De netto kasstroom uit de transactie van circa EUR 130 miljoen wendt TMG aan om de kredietfaciliteiten bij de banken volledig af te lossen. Tevens biedt het ruimte voor de financiering van de bedrijfsvoering en de toekomstplannen voor de kernactiviteiten en merken. Door het behouden van een minderheidsbelang in Keesing, kan TMG profiteren van de uitrol van de ‘buy and build’ en digitale strategie voor Keesing in de nieuwe situatie.

De overeengekomen waardering voor 100% van de onderneming Keesing bedraagt EUR 150 miljoen (enterprise value, debt and cash free). De netto kasstroom uit de transactie bedraagt voor TMG circa EUR 130 miljoen (rekening houdend met een herinvestering voor het 30% belang, de omvang van de financiering van het partnership en uitgaand van de bankstand van Keesing per 30 juni). TMG heeft goede afspraken gemaakt over haar positie als minderheidsaandeelhouder en blijft met haar zetel in de Raad van Commissarissen nauw betrokken bij Keesing.

De verkoop van de aandelen van Keesing biedt voordelen voor alle betrokken partijen. Keesing kan zich volledig focussen op haar kernactiviteiten, haar groeipotentieel ten volle benutten en haar internationale successen verder uitbouwen. TMG wordt schuldenvrij, kan investeren in de toekomstplannen voor de kernactiviteiten en merken, blijft betrokken bij Keesing en kan profiteren van de uitrol van de ‘buy and build’ en digitale strategie.

De betrokken ondernemingsraden van TMG en Keesing hebben eerder deze week een positief advies uitgebracht over de verkoop van de aandelen, het behouden van een indirect minderheidsbelang van 30% in Keesing, de aan te trekken bancaire financiering voor Keesing en de daarvoor te stellen zekerheden en garanties. Ergon heeft kenbaar gemaakt de heer Philip Alberdingk Thijm te willen aanstellen als directeur van Keesing, ook hierover hebben de betrokken ondernemingsraden positief geadviseerd.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; het online videoplatform Telegraaf VNDG; regionale dagbladen zoals het Noordhollands Dagblad en De Gooi- en Eemlander; digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal; Classic FM en – via een strategische samenwerking met Talpa – de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10. Daarnaast hebben we merken en titels die zich richten op entertainment of e-commerce (o.a. GroupDeal). Via Keesing Media Group zijn we marktleider in Europa in puzzelbladen. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar www.tmg.nl.

Over Ergon
Ergon Capital Partners is een mid-market private equity investeringsmaatschappij, gefinancierd door Sienna Capital, een dochterbedrijf van Groupe Bruxelles Lambert (“GBL”), en andere institutionele investeerders. In zijn derde fonds beheert Ergon EUR 500 miljoen activa. Ergon is een gedisciplineerd en discreet belegger, die “geduldig en vriendelijk kapitaal” verschaft aan ondernemers en managers die kapitaal en industriële oplossingen nodig hebben om de groei van hun bedrijven te versnellen. Sinds de oprichting in 2005, investeerde Ergon in 16 bedrijven (waarvan 4 in de Benelux, 7 in Italië, 2 in Frankrijk, 1 in Spanje en 2 in Duitsland) en 23 add-on acquisities met een totale waarde van meer dan €3 miljard. Ergon is geadviseerd door Ergon Capital Advisors, dat kantoren heeft in Brussel, Parijs, München, Milaan en Madrid. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ergoncapital.com.

07/07/2017

Google ondersteunt Wave-project van Mediahuis en VRT

Google heeft vandaag de winnaars bekendgemaakt van de derde ronde van het Digital News Initiative Fund (DNI). Het fonds stelt 150 miljoen euro ter beschikking over een periode van drie jaar en heeft als doel het stimuleren van technologische innovatie binnen digitale journalistiek. Het Wave-project van Mediahuis en VRT werd geselecteerd als een van de winnaars.

Wave is een nieuwe luisterervaring die nieuwsverhalen en actuele thema’s gepersonaliseerd kan brengen naar de gebruiker. Door content te linken aan apparaten zoals geconnecteerde auto’s, smart watches en home assistants, kan Wave mensen bereiken tijdens verschillende activiteiten. Op deze manier speelt het in op momenten die nu nog onderbenut blijven door traditionele mediabedrijven, en biedt het gepersonaliseerde audio aan wanneer het voor de gebruiker past. Zo kan je thuis met smart speakers als Alexa luisteren naar jouw dagelijks nieuwsverslag, geselecteerde kanalen en persoonlijke playlists. Peter Soetens, directeur Digitale Nieuwsmedia Mediahuis: “We willen dat onze klanten kunnen genieten van content wanneer, waar en hoe zij dat willen. Wave helpt ons om een gepersonaliseerd audio-ervaring aan te bieden, ongeacht of je thuis bent, in de auto of eender waar, en niet in staat bent om een artikel te lezen of video te bekijken.”

04/07/2017

Mediahuis announces results of Post Closing Acceptance Period of the Offer for TMG

This is a joint press release by Mediahuis NV (‘Mediahuis’), VP Exploitatie N.V. (‘VP Exploitatie’), Gerald BidCo B.V. (the ‘Offeror’) and Telegraaf Media Groep N.V. (‘TMG’), pursuant to the provisions of Article 17, Paragraph 4 of the Decree on Public Takeover Bids (Besluit Openbare Biedingen Wft) (the ‘Decree’) in connection with the public offer by Mediahuis and VP Exploitatie, through Gerald BidCo B.V., for all the issued and outstanding shares and depositary receipts in the capital of TMG. This announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities. This announcement is not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into, directly or indirectly, Canada or in any other jurisdiction in which such release, publication or distribution would be unlawful. Capitalised terms not defined in this press release will have the meaning attributed to them in the offer memorandum published by the Offeror dated 19 April 2017.

Mediahuis announces results of Post Closing Acceptance Period of the Offer for TMG

Antwerpen, 3 July 2017 – Mediahuis NV (“Mediahuis”) will (through Gerald BidCo B.V.) hold 64.66% of the issued and outstanding (depositary receipts for) shares (the “Shares”) in the capital of Telegraaf Media Groep N.V. (“TMG”) after settlement of the Post Closing Acceptance Period.
Acceptance during Post Closing Acceptance Period Following 17:40 hours CET on 2 July 2017, being the expiry date of the Post Closing Acceptance Period (na-aanmeldingstermijn) of the Offer, 1,518,869 Shares, representing approximately 3.28% of the Shares, and an aggregate value of approximately EUR 9,113,214 (at an Offer Price of EUR 6.00 per Share (cum dividend)), were tendered in the Post Closing Acceptance Period. The Shares tendered in the Post Closing Acceptance Period, together with 28,449,963 Shares already held by Mediahuis (through Gerald BidCo B.V.), represent approximately 64.66% of the Shares.

Lees het volledige persbericht

23/06/2017

Mediahuis krijgt nieuwe dimensie door overname TMG

Toonaangevende multimediagroep in Nederland en België zet volgende stap in groei en transformatie

Met de overname van Telegraaf Media Groep (TMG) en de inbreng van VP Exploitatie als derde aandeelhouder zet Mediahuis een grote stap in de ingeslagen groeistrategie. Mediahuis heeft de afgelopen vier jaar zijn omvang bijna verdrievoudigd en is
uitgegroeid tot een toonaangevende multimediale groep in Nederland en België. De groep beschikt over de middelen en het talent voor de groei en digitale transformatie van het bedrijf.

Lees het volledige persbericht.

18/06/2017

Mediahuis and VP Exploitatie confirm finalisation TMG take-over

This is a joint press release by Mediahuis NV (‘Mediahuis’), VP Exploitatie N.V. (‘VP Exploitatie’), Gerald BidCo B.V. (the ‘Offeror’) and Telegraaf Media Groep N.V. (‘TMG’), pursuant to the provisions of Article 16, Paragraph 1 and Article 17, Paragraph 1 of the Decree on Public Takeover Bids (Besluit Openbare Biedingen Wft) (the ‘Decree’) in connection with the public offer by Mediahuis and VP Exploitatie, through Gerald BidCo B.V., for all the issued and outstanding shares and depositary receipts in the capital of TMG. This announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities. Any offer will be made only by means of the offer memorandum specifically published for this purpose on 19 April 2017 (‘the Offer Memorandum”) on the terms and conditions set forth therein, and subject to the applicable rules and regulations in the Netherlands. This announcement is not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into, directly or indirectly, Canada or in any other jurisdiction in which such release, publication or distribution would be unlawful. Capitalised terms not defined in this press release will have the meaning attributed to them in the Offer Memorandum.

Amsterdam (the Netherlands), 16 June 2017

Mediahuis and VP Exploitatie confirm finalisation TMG take-over

Transaction Highlights
 Mediahuis and VP Exploitatie declare their public offer for all shares of TMG unconditional.
 Together with Shares currently tendered for acceptance Mediahuis and VP Exploitatie will hold approximately 61,38% of the Shares.
 All Offer Conditions have been satisfied or waived.
 Settlement will take place on 21 June 2017.
 Remaining Shares can be tendered during a Post Closing Acceptance Period commencing on 19 June 2017 and ending on 2 July 2017.

Mediahuis, VP Exploitatie, Gerald BidCo B.V (“the Offeror”) and TMG today jointly announce that the Offeror has declared its previously announced public offer (the “Offer”) for all of TMG’s issued and outstanding (depositary receipts for) shares (the “Shares”) unconditional. With this Mediahuis and VP Exploitatie confirm that they will finalize the take-over of TMG. With the currently tendered Shares they will hold 61,38 % of the Shares.

Lees het volledige persbericht.

14/06/2017

Bod Mediahuis en VP Exploitatie enige dat tot overname TMG leidt

Gezamenlijk persbericht Mediahuis en VP Exploitatie

Goirle/Antwerpen, 13 juni 2017 – Mediahuis en VP Exploitatie hebben kennis genomen van de aankondiging van een openbaar bod op alle uitstaande aandelen Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) door Talpa Holding NV (Talpa).

Mediahuis en VP Exploitatie hebben al een meerderheid van bijna 60% in TMG en hun gezamenlijke bod op alle aandelen TMG loopt reeds. Talpa weet al lange tijd dat het aandelenbezit in TMG voor Mediahuis en VP Exploitatie strategisch is. Het enige bod op TMG dat kan slagen en daadwerkelijk leidt tot een overname, is het bod van Mediahuis en VP Exploitatie; dat bod geeft zekerheid. Talpa doet dan ook enkel een bod op de minderheid van de aandelen TMG.

Nu staat voorop dat er eindelijk duidelijkheid komt voor TMG, haar redacties, overige medewerkers en andere betrokkenen. Het bod van Mediahuis en VP Exploitatie biedt dit, omdat het bod ook bij de huidige meerderheid gestand kan worden gedaan. Mediahuis en VP Exploitatie zullen hun verantwoordelijkheid nemen om na een lange periode van onzekerheid TMG een duidelijke richting te geven en het ondanks moeilijke omstandigheden weer rendabel en succesvol te maken.

Over Mediahuis

Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van sterke nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Mediahuis verkoopt in zijn huidige samenstelling dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met haar verschillende nieuwssites meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten op dagbasis. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert het bedrijf permanent in zijn sterke nieuwsmerken, zowel op papier als digitaal.

Over VP Exploitatie

VP Exploitatie is een onafhankelijke Nederlandse investerings- en beheermaatschappij van de familie Van Puijenbroek, met investeringen in effecten, deelnemingen, onroerend goed en andere vermogensbestanddelen. De strategie van VP Exploitatie is gericht op het investeren in Nederlandse en Belgische ondernemingen. VP Exploitatie hanteert als betrokken aandeelhouder een focus op lange-termijn waardecreatie. VP Exploitatie beperkt zich in haar investeringsbeleid niet tot ondernemingen in specifieke sectoren.