Nieuws

23/06/2017

Mediahuis krijgt nieuwe dimensie door overname TMG

Toonaangevende multimediagroep in Nederland en België zet volgende stap in groei en transformatie

Met de overname van Telegraaf Media Groep (TMG) en de inbreng van VP Exploitatie als derde aandeelhouder zet Mediahuis een grote stap in de ingeslagen groeistrategie. Mediahuis heeft de afgelopen vier jaar zijn omvang bijna verdrievoudigd en is
uitgegroeid tot een toonaangevende multimediale groep in Nederland en België. De groep beschikt over de middelen en het talent voor de groei en digitale transformatie van het bedrijf.

Lees het volledige persbericht.

18/06/2017

Mediahuis and VP Exploitatie confirm finalisation TMG take-over

This is a joint press release by Mediahuis NV (‘Mediahuis’), VP Exploitatie N.V. (‘VP Exploitatie’), Gerald BidCo B.V. (the ‘Offeror’) and Telegraaf Media Groep N.V. (‘TMG’), pursuant to the provisions of Article 16, Paragraph 1 and Article 17, Paragraph 1 of the Decree on Public Takeover Bids (Besluit Openbare Biedingen Wft) (the ‘Decree’) in connection with the public offer by Mediahuis and VP Exploitatie, through Gerald BidCo B.V., for all the issued and outstanding shares and depositary receipts in the capital of TMG. This announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities. Any offer will be made only by means of the offer memorandum specifically published for this purpose on 19 April 2017 (‘the Offer Memorandum”) on the terms and conditions set forth therein, and subject to the applicable rules and regulations in the Netherlands. This announcement is not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into, directly or indirectly, Canada or in any other jurisdiction in which such release, publication or distribution would be unlawful. Capitalised terms not defined in this press release will have the meaning attributed to them in the Offer Memorandum.

Amsterdam (the Netherlands), 16 June 2017

Mediahuis and VP Exploitatie confirm finalisation TMG take-over

Transaction Highlights
 Mediahuis and VP Exploitatie declare their public offer for all shares of TMG unconditional.
 Together with Shares currently tendered for acceptance Mediahuis and VP Exploitatie will hold approximately 61,38% of the Shares.
 All Offer Conditions have been satisfied or waived.
 Settlement will take place on 21 June 2017.
 Remaining Shares can be tendered during a Post Closing Acceptance Period commencing on 19 June 2017 and ending on 2 July 2017.

Mediahuis, VP Exploitatie, Gerald BidCo B.V (“the Offeror”) and TMG today jointly announce that the Offeror has declared its previously announced public offer (the “Offer”) for all of TMG’s issued and outstanding (depositary receipts for) shares (the “Shares”) unconditional. With this Mediahuis and VP Exploitatie confirm that they will finalize the take-over of TMG. With the currently tendered Shares they will hold 61,38 % of the Shares.

Lees het volledige persbericht.

14/06/2017

Bod Mediahuis en VP Exploitatie enige dat tot overname TMG leidt

Gezamenlijk persbericht Mediahuis en VP Exploitatie

Goirle/Antwerpen, 13 juni 2017 – Mediahuis en VP Exploitatie hebben kennis genomen van de aankondiging van een openbaar bod op alle uitstaande aandelen Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) door Talpa Holding NV (Talpa).

Mediahuis en VP Exploitatie hebben al een meerderheid van bijna 60% in TMG en hun gezamenlijke bod op alle aandelen TMG loopt reeds. Talpa weet al lange tijd dat het aandelenbezit in TMG voor Mediahuis en VP Exploitatie strategisch is. Het enige bod op TMG dat kan slagen en daadwerkelijk leidt tot een overname, is het bod van Mediahuis en VP Exploitatie; dat bod geeft zekerheid. Talpa doet dan ook enkel een bod op de minderheid van de aandelen TMG.

Nu staat voorop dat er eindelijk duidelijkheid komt voor TMG, haar redacties, overige medewerkers en andere betrokkenen. Het bod van Mediahuis en VP Exploitatie biedt dit, omdat het bod ook bij de huidige meerderheid gestand kan worden gedaan. Mediahuis en VP Exploitatie zullen hun verantwoordelijkheid nemen om na een lange periode van onzekerheid TMG een duidelijke richting te geven en het ondanks moeilijke omstandigheden weer rendabel en succesvol te maken.

Over Mediahuis

Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van sterke nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Mediahuis verkoopt in zijn huidige samenstelling dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met haar verschillende nieuwssites meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten op dagbasis. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert het bedrijf permanent in zijn sterke nieuwsmerken, zowel op papier als digitaal.

Over VP Exploitatie

VP Exploitatie is een onafhankelijke Nederlandse investerings- en beheermaatschappij van de familie Van Puijenbroek, met investeringen in effecten, deelnemingen, onroerend goed en andere vermogensbestanddelen. De strategie van VP Exploitatie is gericht op het investeren in Nederlandse en Belgische ondernemingen. VP Exploitatie hanteert als betrokken aandeelhouder een focus op lange-termijn waardecreatie. VP Exploitatie beperkt zich in haar investeringsbeleid niet tot ondernemingen in specifieke sectoren.

16/05/2017

Mediahuis en Wayne Parker Kent sluiten strategisch partnership

AMSTERDAM – Mediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgische uitgever tekent in op een kapitaalsverhoging om zo de ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen.

Wayne Parker Kent is het snelst groeiende digitale mediabedrijf van Nederland, gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van online mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches. Wayne Parker Kent werd bijna zeven jaar geleden opgericht door vier partners: Slaven Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. Inmiddels bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit vijftien merken, waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.

“Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken”, aldus Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis. “We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren.”

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent, licht toe: “Onze ambities hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken: wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen.”

Mandic is blij met de Belgische uitgever als strategische partner. “Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt.”

12/05/2017

Mediahuis en cityfashion bundelen krachten

Lokale modezaken verenigen zich op inspiratie- en shoppingplatform cityfashion.

Onder de noemer “Together in style” gaan Mediahuis en cityfashion een nauwe samenwerking aan. Doelstelling is om enerzijds lezers en consumenten een inspiratieplatform te bieden voor mode en beauty en anderzijds, lokale modezaken te ondersteunen bij het versterken van hun digitale identiteit en verdere groei.

De consument van vandaag is veranderd en verwacht steeds meer flexibiliteit, zowel in aanbod als beschikbaarheid.  Maar liefst 6 op de 10 Belgische consumenten koopt vandaag online en vaak is het internet hierbij ook de belangrijkste informatiebron. Daarnaast neemt ook de druk van de e-commercegiganten op de lokale modezaken toe. Een razendsnelle evolutie die betekent dat lokale handelaars niet alleen offline maar ook online optimaal vindbaar en beschikbaar moeten zijn. Meer dan ooit is een sterke digitale identiteit een belangrijk verlengstuk van de fysieke winkel.

Daarom bundelen Mediahuis en cityfashion de krachten van alle lokale mode-ondernemers op één groot Vlaams inspiratie- en shoppingplatform: cityfshion.be. Handelaars kunnen via dit platform linken naar hun bestaande webwinkel. Wie nog niet over een website of webshop beschikt kan deze door het cityfashion-team laten bouwen. Consumenten kunnen op cityfashion.be naar hartenlust hun nieuwe outfit kiezen en vervolgens rechtstreeks aankopen in de webwinkel van de desbetreffende modezaak.

Het platform wordt bovendien ondersteund door de populaire nieuwstitels van Mediahuis, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. De websites van deze nieuwsmerken leiden de surfers met kwalitatieve content en ideeën naar cityfashion.be.

Naast het inspiratie- en shoppingplatform zelf, biedt cityfashion lokale modezaken een ruim pakket aan digitale diensten en algemeen marketingadvies aan: van de creatie van een website en webshop tot het versturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven, social marketing, zoekmotoroptimalisatie, SEA of het creëren van een online banneringcampagne.

Karen Nies, co-founder cityfashion: “Lokale modezaken kampen vandaag met heel wat uitdagingen. Zij moeten overeind blijven tussen de grote e-commercespelers en inzetten op heel uiteenlopende marketingkanalen. Dat zet handelaars onder druk. Wij geloven ten volle in de sterktes van deze lokale zaken en wil hen graag een duwtje in de rug geven. Cityfashion moet als inspiratie- en shoppingplatform de lokale kledingwinkels en modezaken online verenigen, hen naast de fysieke winkel een extra verkoopkanaal bieden en hen ontzorgen op het vlak van digitale marketing en communicatie.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Ook vanuit Mediahuis zijn wij overtuigd van de sterktes van de lokale handelaar. We willen hen begeleiden bij het creëren en versterken van een online identiteit en bieden hen een platform om digitaal hun zaak en producten in de kijker te zetten, ondersteund door onze populaire nieuwstitels Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Hiermee zetten we als Mediahuis een volgende belangrijke stap in het verder uitbouwen van ons digitale aanbod richting de lokale handelaar.”

Cityfashion werd opgericht in 2007 en verzamelt vandaag al het aanbod van meer dan 300 moderetailers.

01/05/2017

Mediahuis en VP Exploitatie krijgen toestemming van Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor overname TMG

Mediahuis NV en VP Exploitatie N.V. hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep N.V. (TMG). Dat heeft de ACM vandaag bekend gemaakt. Door de goedkeuring van de overname door de mededingingsautoriteiten is aan een belangrijke voorwaarde voor het gestand doen van het bod voldaan.

Lees het volledige persbericht.

27/04/2017

Mededingingsautoriteit geeft goedkeuring voor uitbreiding Mediahuis

De Belgische mededingingsautoriteit heeft op 26 april het licht op groen gezet voor de uitbreiding van Mediahuis met een aantal media-activiteiten die tot nu toe bij de aandeelhouders Corelio en Concentra zaten.

Deze uitbreiding omvat Media Groep Limburg, de drukkerijen van Printing Partners, de huis-aan-huisbladengroep Rondom, de regionale tv-zenders, radio Nostalgie (Noord) en de participaties Metro, De Vijver Media, radio Nostalgie (Zuid) en Flanders Classics.

In de nieuwe structuur wordt Mediahuis een groep met ongeveer 2.000 medewerkers en een omzet van meer van 530 mio euro waarvan een derde wordt gerealiseerd in Nederland. De verschillende nieuwsmerken van Mediahuis zijn goed voor een dagelijkse verkochte oplage van ruim 900.000 kranten en een online bereik van 2 mio unieke digitale nieuwsconsumenten op dagbasis.

Met deze goedkeuring zet Mediahuis een verdere stap op zijn weg naar een multimediaal mediabedrijf in België en Nederland. De groep wil zijn positie straks nog verder versterken met de overname van Telegraaf Media Groep.

19/04/2017

Launch of recommended public cash offer by Mediahuis and VP Exploitatie for all shares of TMG

This is a joint press release by Mediahuis NV (‘Mediahuis’), VP Exploitatie N.V. (‘VP Exploitatie’), Gerald BidCo B.V. (the ‘Offeror’) and Telegraaf Media Groep N.V. (‘TMG’), pursuant to the provisions of Section 10 Paragraph 3 and Section 18 Paragraph 3 of the Decree on Public Takeover Bids (Besluit Openbare Biedingen Wft) (the ‘Decree’) in connection with the public offer by Mediahuis and VP Exploitatie, through Gerald BidCo B.V., for all the issued and outstanding shares and depositary receipts in the capital of TMG. This announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities. Any offer will be made only by means of an offer memorandum specifically published for this purpose on the terms and conditions set forth therein, and subject to the applicable rules and regulations in the Netherlands. This announcement is not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into, directly or indirectly, Canada or in any other jurisdiction in which such release, publication or distribution would be unlawful.

15/03/2017

Mediahuis verwerft familieaandelen in TMG

Antwerpen, 14 maart 2017 – Mediahuis NV (“Mediahuis”) heeft vandaag een aanvullend belang van 0,73% verworven in Telegraaf Media Groep N.V. (“TMG”), oftewel 337.932 gewone aandelen voor een prijs van EUR 6,00 per aandeel. Het belang wordt aangekocht van de familie Kok die al decennia lang aandeelhouder in TMG is. Hiermee komt het totale belang van Mediahuis in TMG op 18,67%. Het belang is in een transactie buiten de beurs om verworven.

De familie Kok: “Als één van de oprichtersfamilies van De Telegraaf, vinden wij het belangrijk onze steun uit te spreken voor Mediahuis en de familie van Puijenbroek. De continuiteit van de onderneming en van De Telegraaf is bij hen het beste gewaarborgd.”

Op zondag 5 maart maakten TMG, Mediahuis en VP Exploitatie bekend een voorwaardelijke overeenkomst te hebben getekend met betrekking tot een aanbevolen openbaar bod in contanten van EUR 6,00 (cum dividend) door Mediahuis en VP Exploitatie op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van TMG. Het biedingsbericht is op 8 maart ingediend bij de Autoriteit Financiële Markten.

Mediahuis houdt een strategisch belang van 18,67% in TMG en VP Exploitatie heeft een strategisch belang van 41,31,% in TMG. Samen hebben Mediahuis en VP Exploitatie 59,98% van de aandelen in TMG in bezit.

09/03/2017

Mediahuis NV en VP Exploitatie N.V. dienen biedingsbericht ter goedkeuring in bij AFM

Mediahuis NV en VP Exploitatie N.V. dienen biedingsbericht ter goedkeuring in bij AFM

Antwerpen, Goirle, 8 maart 2017 – Mediahuis NV (“Mediahuis”) en VP Exploitatie N.V. (“VP Exploitatie”) hebben vandaag, zoals aangekondigd, een aanvraag tot goedkeuring van hun biedingsbericht ingediend bij de Stichting Autoriteit Financiële Markten (“AFM”). Deze aanvraag heeft betrekking op het voorgenomen aanbevolen openbaar bod in contanten op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van Telegraaf Media Groep N.V. (“TMG”).

Na goedkeuring door de AFM zullen Mediahuis en VP Exploitatie het bod uitbrengen door publicatie van het biedingsbericht.

Op zondag 5 maart jongstleden maakten TMG, Mediahuis en VP Exploitatie bekend een voorwaardelijke overeenkomst te hebben getekend met betrekking tot een aanbevolen openbaar bod in contanten van EUR 6,00 (cum dividend) door Mediahuis en VP Exploitatie op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van TMG. Mediahuis houdt een strategisch belang van 17,94% in TMG en VP Exploitatie houdt een strategisch belang van 41,31% in TMG. Samen houden Mediahuis en VP Exploitatie 59,25% van de aandelen in TMG.